Betárcsázós (Dial-up) kapcsolat esetén
Az alábbiakban a hozzánk beérkező kérdések közül választottuk ki azokat, melyekkel Önök leggyakrabban fordulnak munkatársainkhoz. Reméljuk, itt felsorolt válaszaink segítségére lesznek.
  • Miért kapok meg olyan levelet ahol a nevem nem szerepel mint címzett?
  • Miért válhatnak olvashatatlanná az ékezetes betűkkel küldött e-mailek?
  • Hosszabb ideig nem tudom leltölteni a postaládámban lévő leveleket. Mennyi ideig tárolódnak a Postaszerveren?
  • Szeretnék áttérni Egyéni Dial-Up Internet előfizetésről  korlátlan (forgalmi díj nélküli) Internet hozzáférésre. Hogyan lehetséges?
  • Ha például külföldön járva, másik Internet szolgáltatóhoz betárcsázva nyílik alkalmam Internetre kapcsolódni, akkor el tudom-e olvasni (letölteni) az MICROSYSTEM-nél levő leveleimet?
  • Mit kell tennem, ha házi telefonközponton keresztül csatlakozom az Internetre?
  • Miért nem tudok csatlakozni az Internetre a meglévő hozzáférésemmel?
  • Miért szakad meg a kapcsolatom az Internettel?
  • Lassúnak tűnik a kapcsolat. Miért?

Miért kapok meg olyan levelet ahol a nevem nem szerepel mint címzett?

Egy elektronikus levelet háromféleképpen lehet címezni (To-Címzett, CC-Másolat, BCC-Titkos másolat), az egyik lehetőseg ezek közül a titkos másolat. Minden levelező program rendelkezik ezen lehetőséggel. Abban az esetben ha valaki úgy küld Önnek levelet, hogy az Ön címét a titkos másolat (BCC - Blind Carbon Copy) mezőbe írta, a címzett e-mail címe a kapott levél címzett (To) mezőjében a címzettek között nem szerepel vagy a levélnek nincs is címzett mezője.

Létezik ennek a jelenségnek egy másik magyarázata is: az ú.n. levelezési lista. Egy levelezési listára küldött e-mail minden e-mail címre megérkezik amely szerepel a listában, annak ellenére hogy a címzett mezőben csak egy cim szerepel, a lista e-mail címe.

Előfordulhat tehát, hogy olyan levelet kap, melyet látszólag nem is Önnek címeztek.

Miért válhatnak olvashatatlanná az ékezetes betűkkel küldött e-mailek?

Sajnos ezt a jól ismert Internetes problemát máig nem sikerült tökéletesen megoldani a szakembereknek. Oka, hogy a döntően angolszász nyelvterületen kifejlesztett e-mail rendszer nem tudja megfelelően kezelni az ékezeteket. Léteznek ékezetkezelésre alkalmas szoftverek, melyeket az érintett területeken használnak is a mail szerverek. Ám ha egy levél több mail szerveren keresztül jut el a címzetthez, és közülük csak egy nincs jól felkészítve, a levél "eldeformálódik" és néha szinte megfejthetetlen üzeneteket kapunk. Az MICROSYSTEM mail szervere természetesen képes kezelni az ékezeteket. Ha Ön mégis "ékezethibás" levelet kap, azért lehetséges, mert olyan úton érkezett az Ön gépére, ahol egy régi mail szerver is volt. Megoldást továbbra is az ékezetek nélküli írásmod jelenthet, vagy ha a feladó az ékezetes üzenetet attachmentként küldi.

Hosszabb ideig nem tudom leltölteni a postaládámban lévő leveleket. Mennyi ideig tárolódnak a Postaszerveren?

Időkorlátok nincsenek, de ha a postafiók mérete elért egy kritikus határt (kb. 30Mb), akkor Önnel egyeztetve kezeljük. Leveleit önkényesen nem töröljük.
 

Ha például külföldön járva, másik Internet szolgáltatóhoz betárcsázva nyílik alkalmam Internetre kapcsolódni, akkor el tudom-e olvasni (letölteni) az MICROSYSTEM-nél lévő leveleimet?

A levelezőprogram megfelelő konfigurálása után lehet. A programban az MICROSYSTEM technikai paramétereit kell beállítani, kivéve a kimenő levelező szervernél (Outgoing mail server, SMTP server). Itt az adott helyi szolgáltató (ahová betárcsázunk) kimenő levelező szerverének nevét kell megadni.
A szerveren tárolt, illetve még le nem töltött leveleit WEB-Mail programunkkal tudja megtekinteni. Bejelentkezéshez az Ön e-mail címének (kissjanos@microsystem.hu) @ előtti részét kell beírni, a jelszó pedig a regisztrációkor megadott karaktersorozat.


Mit kell tennem, ha házi telefonközponton keresztül csatlakozom az Internetre?

Módosítsa a tárcsázó programban a telefonszámot. Ha például a városi vonalhoz 0-át kell tárcsázni, akkor így: 0w0651301460. (A w=wait rövid ideig várakoztatja a modemet.)

Miért nem tudok csatlakozni az Internetre a meglévő hozzáférésemmel?

1) Gyakori probléma a felhasználói név és a hozzá tartozó jelszó helytelen beírása. Mindig győződjön meg arról, hogy nem más-e a billentyűzetkiosztás, mint amelyet feltételezett (pl. z-y csere), illetve hogy a CAPS LOCK nincs-e véletlenül benyomva. Utóbbi azért fontos, mert a beléptetésnél a szervereink különbséget tesznek a kis- és nagybetűk között!

2) Ha a városi vonal eléréséhez először melléket kell hívni, akkor ellenőrizze, hogy a számítógép vajon tárcsázza-e a kért melléket. Módosítsa a beállításoknál a telefonszámot. Ha például a városi vonalhoz 0-át kell tárcsázni, akkor így: 0w0651301460. (A w=wait rövid ideig várakoztatja a modemet.)

3) Előfordul, hogy nagyon egyszerű, magától értetődő dolgot felejtettünk el. Ezért talán nem hiábavaló feltenni magunknak néhány feleslegesnek tűnő kérdést:

- Csatlakozik-e a telefonkábel a modemhez?
- Csatlakozik-e a telefonkábel a fali aljzathoz?
- A modemen a LINE feliratú csatlakozóba illesztettük-e a telefonkábelt?
- Ha külső modemmel rendelkezünk, ellenőrizzük, hogy be van-e kapcsolva

Miért szakad meg a kapcsolatom az Internettel?

1) Nézzen utána, van-e másik eszköz sorba csatlakoztatva a modemmel a telefonzsinóron? Ha egy másik eszköz (például a faxgép) a modem előtt helyezkedik el a sorban, akkor könnyen előfordulhat, hogy kollégája faxot szeretne küldeni, és ezzel szakítja meg a kapcsolatot.

2) Az alaplap vagy a soros port (ahová a modemet csatlakoztatjuk) régi, elavult. Ilyen elavult verziónak számítanak a 486-osok első néhány generációjában gyártott alaplapok, a 386-osok és a régebben használatos ún. I/O kártyák (amikor a soros port külön kártyán van).

A korszerű PC-k az ún. '16550 UART' chipet használják a modemmel való kommunikációhoz, ez képes kezelni az 56k-s modemek sebességigényét is. A régebbi chipek (16450 vagy 8250) max. 19,2k-ig tudnak biztosan kommunikálni. Amennyiben valamelyik régebbi típusú chip van számítógépében, állítsa kisebbre a modem sebességét.

3) "Zajos" a telefonvonal. Laza a csatlakozója, vagy kontakthibás a zsinór. A modem vagy a telefonkábel közelében olyan eszköz van, mely erős mágneses sugárzást bocsát ki. Analóg telefonvonalat használ, mely nem bírja hibamentesen a beállított sebességet.

4) Az Ön pénztárcájának kímélésére - a bevett nemzetközi gyakorlat szerint -, ha 12 percen keresztül nincs a modemen forgalom (ilyen akkor fordul elő például ha Ön otthagyja gépét, és a kapcsolatot elfelejti bontani), a szerver bontja a kapcsolatot.

Lassúnak tűnik a kapcsolat. Miért?

0) Egy 33.6 kbps-os modem tipikus letöltési sebessége másodpercenként 3.0-3.4k. Ha feltételezzük, hogy minden egyéb feltétel tökéletesen adott, akkor érhetünk el a megadott értékhez közeli sebességeket. Ebben az esetben a nagyobb, tömörített fájloknál 33.6 körüli sebességekre számíthatunk, weblapok letöltése ennél is gyorsabb lehet. Ennek oka, hogy a modemszabványok hardveresen tömörítik a fájlokat így gyorsítva letöltésüket, azonban az eleve tömörített fájlokat (pl. JPG, ZIP) már nem tudják tovább tömöríteni.

1) Rossz a konfiguráció (beállítás). Jó tanács: A modem beállításainál használjuk a "hardver FLOW control"-t (RTS/CTS), ugyanis a szoftveres variáció jóval lassabb. (Vannak olyan esetek, amikor csak az utóbbi megoldás alkalmazható!)

2) Maga az Internet lassú, de ezen sajnos nem lehet segíteni. Vannak az Interneten olyan útvonalak, melyek kisebb kapacitásúak, és vannak túlzsúfoltak is, a lassulás ilyen esetekben vehető észre.

3) Olyan helyről (szerverről) kérünk adatokat, mely túlterhelt. Annyit tehet, hogy más időpontban próbálkozik, vagy keres egy tükörszervert (Tükörszerver - Mirror Site = az eredeti szerver tartalmának pontos mása, általában azonos lehetőségekkel, de más helyen. Ezáltal az elérés gyorsabb, ám esetenként lassabb is lehet.)